Rize Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi'nden ekrana gelen Genç Bakış'ta, THY'de yaşanan işten çıkarmalardan, imzalanan sponsorluk anlaşmalarına kadar gençler sordu, Hamdi Topçu canlı yayında yanıtladı...
KENDİ ŞİRKETİM OLSA GERİ ALIRIM AMA THY'DE AFFETMEM
- 29 Mayıs, THY'de eylem başladığı gün, çok üzüntü duyduğumuz bir gün. Çalışanlarımız tabii ki eylem yapabilir, biz buna bir kısıtlama getirmedik. Ama o gün ortada hiçbirşey yokken siz iş aksatıyorsunuz ve 100 bin kişi havaalanında kalıp mağdur oluyor, THY zarar ediyor. Buna hakkınız yok. Bizim bu eylemden 1-2 saat öncesinde haberimiz oldu. Çalışanlarımıza bu kanunsuz bir eylemdir diye bir kısa mesaj attık. Bizim bu durumda işe son verme hakkımız var ve bunu kullandık. Arkadaşlarımız da mahkemeye başvurdu. Hukuk ne takdir ederse o olacak. Benim kendi iş yerim olsa belki geri alırım. Ama THY halka açık bir şirket birçok hak sahibi var onların adına benim affetme hakkım yok. Yargının sonucunu bekleyeceğiz hukuki bir hakkımız varsa, gereği neyse kullanacağız. Biz şirket yönetiyoruz bu şirketin kuralları var. Duygusal hareket etmemiz mümkün değil.
THY'DE SADECE BİR AKRABAM VAR
- THY'de Hamdi Topçu olarak bir tek akrabam var. Onu özel kalemim de yapabilirdim ama yapmadım herhangi bir müdürlüğü de yok. İyi bir eğitimi var ve bu şirkette çalışıyor.
UĞUR DÜNDAR'IN İDDİALARINA CEVAP
- Uğur Dündar'ın basınla paylaştığı 13 ismin 5'i Rizeli değil diğerleri de işçi statüsünde çalışıyorlar valiz taşıyorlar. Benim haberim de yok. Kendileri girmişler işe. Biz THY'ye iş yapamayacak kimseyi almadık. Hiçbir torpilimiz olmadı. Getirsinler bakalım ne belge var. 8 kişi var Topçu soyisminde. En yüksek 1100 TL maaş alıyorlar. Dündar soyadında da işçi var. Biz yakınlarımızı alsaydık THY bugün bu başarıyı elde edemezdi.
ADAM KAYIRMA DEĞİL EKİP İŞİ
- Evet beni THY'ye Başbakan gönderdi. Başbakan'ın temsil ettiği partinin Türkiye'yi daha ileri götürmek iddiası vardı, ben de o ekipteydim. Aynı idealler doğrultusunda çalışıyorduk. Bu adam kayırma filan değil bir ekip işidir.
ÇALIŞANLARIN MAAŞLARI
- Dünya rekabet koşullarına göre çalışanlarımıza ücretlerini ödüyoruz. Bu konuda bir sıkıntı yok. Açıkladığımız karlılık verileri de bunu gösteriyor. 7 bin TL alan mühendisimiz de var. Hostelerin düşük ücret alanı da var.
6 BİN KİŞİYİ İŞE ALACAĞIZ
- Şu an ara eleman sıkıntımız var. Teknisyen bulamıyoruz. Beş yılda bir teknisyen yetişiyor.
- Yaklaşık 6 bin kişi daha işe alacağız.
TEK PARTİ, TEK SES, TEK YÜREK
- 14 bin çalışanımızın, dünden bugüne yöneticilerimizin resmini uçaklarımıza koyduk. Eminim ki hepsi imkanları dahilinde çalışıp hizmet ettiler. Şimdi tek parti ikidarı, tek ses, tek yürek, tek heyecan var. THY'nin yaptığı sıçramanın en büyük nedenlerinden biri de bu.
SPONSORLUKLARDA BOŞA GİDEN PARA YOK
- En iyi hizmeti verebilirsiniz ama bunu tanıtamadığınız takdirde bir anlamı yok. Biz bu anlamda bize kar sağlamayacak hiçbir kuruluşa sponsor olmuyoruz. Sponsorluklarmızın hiçbirinde boşa giden para yoktur. Bu sponsorlukların bir kısmına da devam edeceğiz.
REKLAMDA NEDEN İSTİKLAL MARŞI?
- Yurtdışında başarıya susamış bir milletiz. Biz de bir dünya birinciliği aldık; dünyada en çok ülkeye uçan havayolu şirketiyiz. Biz bu birinciliği aldıktan sonra bu gururu Türk milletiyle paylaşalım diye düşündük ve böyle bir fikir çıktı. İstiklal Marşımızı uçtuğumuz ülkelerin enstrümanlarıyla çaldık.
BİZE İŞ BİLMİYOR DEDİLER AMA İNANDIK BAŞARDIK
- Biz ilk olarak 61 uçak aldık. Bu Türkiye Cumhuriyeti'nin en büyük uçak alımıydı. Bunlar havacılığı bilmiyor, biri mali müşavir, biri belediyede otobüs şöforü bu kadar uçağı nereye uçuracaksınız dediler ama biz inandık.
- THY'ye geldiğimiz zaman Ankara-İstanbul 148 liraydı şu an iç hatlarda uçtuğumuz ortalama fiyat 136 lira.
- Biz 61 uçağı aldıktan sonra bir yılda 24 hat açtık ve 10 yıldır bütün hatlarda kar ettik. Hepsi dolu gidip geliyor. 89 yılın rekorunu kırdık.
DEVRALDIĞIMIZ THY KÜÇÜK BİR ŞİRKETTİ
- THY'de yönetimi devraldığımız zaman 8.5 milyon yolcu taşıyan, 1.6 milyar dolar cirosu olan ve 26 yurtiçi noktaya uçan bölgesel küçük bir havayolu şirketiydi. Biz aldığımız zaman önce 1 yıl THY'nin planlamasını yaptık.
2023 HEDEFİ İLK 10- 2023'e geldiğimiz zaman dünyanın en iyi 10 havayolu arasına girme hedefimiz var. Ben de başkan olarak değil ama bir vatandaş olarak görürsem mutlu olurum.
RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ'NE DESTEK
- 53 Rizeli birleştik Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi'ne destek olacak bir vakıf kuruyoruz. Uluslararası standartlarla boy ölçüşen bir üniversite olması için canla başla çalışacağız. 2-3 ayda da meyvelerini verecek bu çalışmalarımız.
ŞU AN KENDİ UÇAĞIMIZI YAPABİLİRİZ AMA SATAMAYIZ
- Şu anda Türkiye olarak kendi uçağımızı yapabiliriz buna gücümüz var. Ama kime satacaksınız? Sadece sertifikasyon 5 milyar dolar tutuyor. Pazarı belirlemeden bunu yapmamızın bir anlamı yok.
KOLTUK ÜRETİMİNE BAŞLADIK
- Havacılık sektörüne hitap eden bir koltuk şirketi kurduk. Koltuğun üretimi tamamlandı, rekabetçi olduğunu düşündüğüm bir koltuk üretildi.
İLKOKULDAN SONRA HEP ÇALIŞTIM
-İlkokuldan sonra babamdan hiç para almadım. Hep çalıştım okula gitmediğim zamanlar mutlaka işin başındaydım.