X
X

Çocuklar en çok Kanal D'yi izliyor

14.11.2013 Perşembe 15:31 (Güncellendi: 07.09.2016 - 09:50)

Kanal D, RTÜK'ün yaptığı araştırmada çocukların en çok izlediği televizyon kanalı olarak belirlendi.

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu tarafından, Çocuk ve Medya Hareketi kapsamında gerçekleştirilen Türkiye’de Çocukların Medya Kullanma Alışkanlıkları Araştırması sonuçlandı. Kanal D araştırmaya göre, öğrenciler tarafından “en çok izlenen televizyon kanalları” sıralamasında yüzde 45 oran ile birinci oldu.
 
Araştırma verileri, Radyo ve Televizyon Üst Kurulu, Basın Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü ve Çocuk Vakfının işbirliğiyle düzenlenen 1. Türkiye Çocuk ve Medya Kongresinin açılış bölümünde, RTÜK Başkanı Prof. Dr. Davut Dursun tarafından açıklandı. Örneklemi Türkiye genelini temsil eden araştırma, 26 il merkezi, ilçe, kasaba ve köylerinde 6-18 yaş grubunda yer alan ve 1-12. sınıflarda okuyan 4 bin 306 öğrenciyle, yüz yüze görüşme yöntemiyle uygulandı.
 
Çocuklar en çok Kanal D’yi izliyor
Araştırmada Kanal D, öğrencilerin tarafından “en çok izlenen televizyon kanalları” sıralamasında yüzde 45 oran ile birinci sırada yer aldı.
 
TV’ye günde yaklaşık 2 saat zaman ayrılıyor
Araştırmaya göre öğrenciler, televizyona  günde 1 saat 55 dakika, internete ise 1 saat 48 dakika zaman ayırıyorlar.
 
Olumlu etkilenme sıralamasında televizyon üçüncü
Araştırmaya katılan öğrenciler, dilin kullanımı, bilgi edinme, hayal gücü gelişimi ve davranışlar üzerindeki etkileri açısından da iletişim araçlarını değerlendirdiler. Her kategori için en fazla olumlu etkilenme bildirilen iletişim araçları kitap, gazete ve dergi oldu. İkinci sırada internet gelirken, televizyon üçüncü sırayı aldı.
 
Çocuklar prime time izleyicisi
Araştırmaya katılan öğrencilerin “hafta içinde genel olarak televizyon izlediği saat dilimleri”, yüzde 53.1 oranı ile “18.00-21.00”, yüzde 25 oranı ile “21.00-24.00” ve yüzde 24 oranı ile “15.00-18.00” şeklinde sıralanıyor.
 
Çocukların iletişim araçları önem sıralamasında televizyonun 5. sırada
Araştırmaya göre, öğrencilerin en fazla önem verdikleri iletişim araçları sıralamasında televizyon yüzde 40.5 oran ile beşinci sırada yer aldı.