X
X

Doğan Tv'den büyük çıkış!

26.03.2015 Perşembe 15:05 (Güncellendi: 07.09.2016 - 09:50)

Dünya devlerine kafa tutan Doğan Tv video ağı, Şubat ayı ComScore Video Metrix Türkiye video ölçümlerinde, Google siteleri ve Facebook'tan sonra, 3. sıraya yerleşti.

İnternette video denildiğinde uzunca bir dönem ilk YouTube akla geliyordu. Son dönemde ise Facebook'un videoya yaptığı yatırımlar dikkat çekti. Son rakamlar, iki dünya devinin kıyasıya bir rekabet içinde olduğunu ortaya koydu. Türkiye’de online video tüketiminde başı çeken bu iki dev şirketi, son zamanlarda hızlı yükseliş gösteren Doğan TV video ağı takip ediyor.  

Video rekabetini takip edenlerin baktığı bir numaralı kaynak ComScore'un Video Metrix adlı raporu

2008'den bu yana internette izlenen videoların ölçümünü yapan ComScore, 2011'den bu yana, Türkiye video ölçümlerini de yapıyor. Her ay çıkan raporda, hem video platformlarının hem de Youtube gibi video platformlarında kanal kuranların erişimi sıralanıyor.

Video Metrix, internette video izleme aktivitelerini video izleme sayısı, toplam izlenen dakika ve kişi başı harcanan zaman bazında raporluyor. Reklam ile içeriği de ayırt edebilen Video Metrix, online video izleme için harcanan süreyi kendi kriterleri içinde ölçerek reklam verenlere yol gösteriyor.

Peki Video Metrix'in Türkiye ölçümleri nasıl sonuçlar veriyor? Bu sorunun cevabını ComScore'un Şubat ayı Video Metrix Türkiye raporunda yer aldı.

Verilere göre; Şubat 2015'te Türkiye'de 30 milyon 700 bin Türk internet kullanıcısı, 16 milyara yakın video izledi. Bir aylık sürede izlenen videonun toplam süresi 41 milyar 941 milyon dakikaya tekabül ediyor.

Türkiye için online video izleme alışkanlığına bakıldığında ilk sırayı Google sitelerinin aldığını görüyoruz. Şubat ayında Youtube’un dahil olduğu Google Siteleri 22.4 milyon tekil izleyici çekerek 3.8 milyar video görüntülemiş. Hemen ardından sosyal medyanın en büyük sitesi Facebook geliyor ki; ulaştığı kişi 22.1 milyon ile Google sitelerinden az görünse de, 8.7 milyar yani Youtube’un iki katından fazla video izlenmeye sahip.

Üçüncü sırada Doğan TV geliyor. Doğan TV, ciddi bir yükseliş sergileyerek, Youtube ve Facebook'tan sonra Türkiye'de en fazla video izleten üçüncü video ağı konumuna yerleşti. Kanal D, CNN Türk ve Netd Müzik içeriklerinin yer aldığı Doğan TV, kendi mecraları ve Youtube kanallarında toplam 11 milyon 600 bin tekil kullanıcıya 296 milyon video izletti. Bu rakamlar ile Dünya devleri arkasından üçüncü, yerli mecralar içinde ise birinci sıraya yerleşti.

Dördüncü sırada 9 milyon 931 binle izlesene.com’u da kapsayan Nokta.com Medya yer alıyor. Beşinci sıranın sahibi Dailymotion.com da 9 milyon 242 bin tekil izleyiciye ulaştı. İlk 10'u Vimeo, VEVO, Mail.ru, LiveRail ve ZoomiN.tv tamamlıyor.